Android hâlen IOS'tan daha popüler

2015 yılının ilk 3 aylık akıllı telefon pazarına ilişkin verileri ComScore tarafından paylaşıldı.

  Comscore ABD akıllı telefon pazarının 2015 yılı ilk 3 aylık verilerini paylaştı. Verilere göre 188.6 milyon insanın akıllı telefona sahip olduğu ortaya çıkıyor. 

  %52.2'lik pazar payıyla ABD'de Android hâlen en popüler mobil işletim sistemi konumunda. 2014 yılının son çeyreğinde bu değer %53.2 seviyesinde idi. Bu mutlak düşüşün sebebi ise, IOS mobil işletim sistemine sahip olan Apple ürünlerinin tercih edilmesiydi. IOS'un pazar payı ise, geçtiğimiz yılın (2014) son çeyreğinde %41.3 civarlarındayken, bu yılın ilk 3 ayında bu rakam %43.1'e ulaşmayı başardı. Microsoft'un mobil işletim sistemi ise, Android ve IOS'a yetişemeyecek kadar düşük seviyede. Ayrıca Symbian işletim sistemide %0.1 gibi bir oranla hâlen listede yer alabilmektedir.

  Akıllı telefon pazarına göz attığımızda listenin ilk sırasında Apple'ı %43.1'lik oranla görüyoruz. İkinci sırada Samsung %28.6 ile yer alırken, bu iki firmayı LG, Motorola ve HTC takipte.



  ComScore Android ve IOS işletim sistemlerinde yer alan uygulamalarında istatistiklerini tutmuş. Bu verilere göre Facebook, pazarda %71.1'lik oranda iken, YouTube %57, Google Search ve Facebook Messenger %51.8 ve %51.1 ile Google Play yerini alıyor. Bu durumda değerlendirme yapılacak olursa hiçbir uygulama Facebook popülaritesine ulaşabilmiş değil.